پانچ و سوراخکاری در صنعت

 

پانچ و سوراخکاری در صنعت


پانچ چیست؟


پانچینگ یک فرآیند شکل‌دهی فلزات است که در آن با به کارگیری از یک پرس پانـچ به ابزاری به اسم پانـچ نیرو اعمال می شود تا وارد قطعه متبوع شود و با برش قطعه یک رخنه‌ در آن حفر کند پانچ و سوراخکاری در صنعتغالباً پانچ بعداز عبور از قطعه و شکاف کردن آن به یک حفره جدیده در ذیل قطعه وارد می گردد طی عملیات پانچینگ یک تکه قراضه فلزی که از محل رخنه‌ بریده می شود به باطن حفره جدیده میفتد .

بسته به گونه و کالا قطعه‌ای که پانچ می‌گردد این قطعات قراضه ممکن است بازیافت شود مجدد مورد به کار گیری قرار گیرد و یا این که به دور ریخته شود .

از گونه های ابزارآلاتی که برای پانچ استعمال می شود می توان پانـچ هیدرولیک ورق(قمیت ورق استیل) را اسم پیروزی به عملیات پانـچ ورق سوراخکاری ورق هم گفته می شود.

ورق رنگین و انواع آن را در این مقاله از وبلاگ بیاموزید

پانچ ورق فلزی چه می باشد و به چه شکل انجام می شود؟


ورق های پانچ شده دسته خاصی از ورق های فولادی هستند که با بکار گیری دستگاه های متنوع شکاف هایی در بعد ها و مقدار های متفاوت بر روی آنان اعمال می شود غالبا ورق های پانـچ شده از مال فولاد آلومینیوم برنج و مس می‌باشند که با دقت به نیاز های مصرف کنندگان در گونه های متمایز تولید می شود . پانچ و سوراخکاری در صنعت

بیشترین کاربرد ورق های پانچ شده در ساخت حصار ساخت گونه های صندلی ها ساخت دیواره های دستگیره شیوه پلکان ها و ساخت دیوار های امنیتی است .

گونه های دستگاه پانچ ورق چیست؟


۱٫دستگاه پانـچ ورق فلزی دستی

۲٫دستگاه پانـچ ورق هیدرولیکی

۳٫دستگاه پانـچ ورق با گیوتین ضربه ای

۴٫دستگاه پانـچ ورق با به کارگیری از دستگاه cnc

پانچ ورق با دستگه cnc : از این دستگاه برای روند ساخت به کارگیری می توان به نحوی که یک ورق را در جهت محور های x و y به تکان در می اورند تا ورق با اعتنا در پایین دستگاه پانچ قرار گیرد پانچ و سوراخکاری در صنعتبی آلایش ترین اشکالی که‌این دستگاه پانچ می‌کند دایره و مستطیل است و میتواند حفره های پیچیده خیس را با مخلوط و نیز پوشانی چد طرح یا این که پانچ های گوناگون و ضربات جداازهم ساخت نماید .

همینطور از سایر امکان های این دستگاه آماده کردن دنده مارپیچی تا کردن نوارهای کوچک پانچ کردن لبه‌های برش داده است .

پر کاربرد ترین طرح های پانچ ورق کدام اند؟


ورق پانچ مربع
ورق پانچ گرد
ورق پانچ لوزی
ورق پانچ مشبک
سوراخکاری چیست؟
عملیات گردتراشی در درون سطح ها عمل برای تولید شکاف هایی با قطر و ارتفاع مشخص و معلوم را سوراخکاری می‌گویند در روند سوراخکاری سطوحی را که می‌خواهند ترک شود مهیا می نمایند برای ارتقاء سرعت و توجه در عملیات سوراخکاری و محرمانه کاری دراین باره تا ضخامت های معلوم شده از پانـچ به کار گیری می‌شود از دریل برای تولید شکاف هایی گرد و منظم استعمال می شود . پانچ و سوراخکاری در صنعت

سوراخکاری ورق در فرآورده های متعدد از جمله آهن آلمینیوم استیل مس و… انجام می شود .

از مهمترین مثال های کاربرد سوراخکاری می‌توانیم به مورد ها متفاوتی همچون ساختمان سازی و… اشاره کنیم .

گونه های شکاف کاری چیست؟


۱٫ سوراخکاری با مته دریل )
با داشتن دریل ستونی توانا به انجام سوراخکاری تا قطر ۶۰ میلیمتر است . آشنایی با میلگرد و انواع

۲٫ سوراخکاری با پانچ
برای بالا بردن توجه و سرعت عملیات سوراخکاری از پانـچ به کار گیری می شود .

اتومبیل مته چیست؟


اتومبیل مته به اشکال اتومبیل آلات و ابزار های سوراخکاری گفته می شود که ولی کار های متفاوت دیگر هم به غیر از سوراخکارى با اتومبیل هاى مته صورت می‌گیرد این ابزار با جنبش دورانی خویش و اعمال نیرو به نقطه ای معلوم سطح های متفاوت را سوراخکاری می نماید بعضى از آن‌ها سنگ زنى گرمابه زنى برقوزنى صیقل کارى و قلاویزکارى اسم دارا هستند که به اختصار تعریف هر کدام ابلاغ می شود پانچ و سوراخکاری در صنعت

Comments

Popular posts from this blog

چرا به این جزیره «منطقه آزاد کیش» می‌گویند؟

راه های افزایش عزت نفس

قانون جذب