آشنایی با میلگرد و انواع آن

 

میلگرد و انواع آن 

سامانه اینترنت آهن بنفش به عنوان مبادله ای آنلاین برای فروش مصالح ساختمانی و ابزار و ابزار ، توسط کارفرمایان در صنایع ساخت و ساز در دسترس عموم قرار می گیرد تا بتوانند با خرید با کیفیت و مصالح ساختمانی در بالاترین حد ، سازه های قوی بسازند. ارزان و مناسب ترین قیمت ها و با خیال راحت پرداخت کنید همکاری تعداد زیادی از فروشندگان و تهیه کنندگان ابزارهای مختلف ، مصالح ساختمانی و سخت افزاری با شرکت "پروین" این امکان را فراهم آورده است که کارفرمایان بتوانند سخت افزار ، مصالح ساختمانی و ابزارهای خود را در بین عرضه کنندگان بازاریابی کنند و ارزان ترین قیمت و بهترین را ارائه دهند 

میلگرد چیست؟ 

آرماتور یا تقویت کننده به پروفیل فولادی با سطح مقطع متراکم متراکم اطلاق می شود که در طول فرآیند نورد گرم با استفاده از فولاد تازه به عنوان تقویت معمولی یا تقویت میلگرد تولید می شود. Storks ساخته شده از فولاد تازه با حرف N مشخص شده است و قطب های چدن با حرف W مشخص شده اند. از تقویت برای جبران ضعف بتن هنگام کشش و همچنین محصور کردن بتن و سایر عناصر استفاده می شود. بتن یکی از موادی است که مقاومت خوبی در برابر فشار نشان می دهد؛ اما بتن مانند سایر مواد دارای ضعف هایی است که مهمترین آن ضعف آن در برابر فشارهای کششی است. برای جبران این ضعف باید از آرماتور در قسمت هایی از بخش های بتونی موجود در سازه استفاده شود ، از ترکیب این دو ماده بتن آرمه یا بتن آرمه نامیده می شود. نوارها در اندازه های مختلف و با روش های مختلف و با استفاده از مواد اولیه مختلف تولید می شوند و عمدتا در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. انواع روش های تولید در زیر آورده شده است ، همچنین پایه ای برای طبقه بندی اتصالات ارائه شده است.

 

اساس طبقه بندی اتصالات


از مشخصات اصلی آرماتورها ، ظاهر آرماتور (نوع محافظ) ، قطر سطح مقطع و مشخصات مکانیکی آرماتور است که مهمترین آن مقاومت کششی آن است و آرماتور طبق این مشخصات طبقه بندی می شود
. 

Rebar طبق استاندارد ملی 3132 پوند در ایران طبقه بندی می شود. 

انواع اتصالات در رابطه با مواد اولیه

نوارها از نظر مواد اولیه به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام مزایا و مضراتی دارند. شش نوع اتصالات متداول عبارتند از:

 

·         اتصالات اروپایی

·         اتصالات استیل کربن (اتصالات معمولی)

·         اتصالات گالوانیزه

·         اتصالات پوشش اپوکسی

·         اتصالات استیل ضد زنگ

·         اتصالات فایبرگلاس

 

میلگرد اروپایی

 

اتصالات منگنز اروپا کمترین مقاومت خمشی و بنابراین کمترین هزینه را دارد. تقویت اروپا به دلیل استحکام کم برای پروژه های در دست ساخت در مناطق لرزه ای مناسب نیست.

میلگرد فولاد کربن

 

تقویت کننده فولاد کربن که به عنوان تقویت سیاه معروف است در اکثر پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد و در برابر رطوبت از زنگ زدگی کمی برخوردار است. بنابراین در مناطقی که احتمالاً آرماتور در معرض رطوبت زیاد باشد ، صرف نظر از استحکام کششی آرماتورهای سیاه ، باید از سایر تقویت کننده های جایگزین استفاده شود.

میلگرد روکش اپوکسی

برای بهبود ضعف آرماتور یا آرماتور سیاه ، این آرماتور با روکش اپوکسی پوشش داده می شود که مقاومت این آرماتور را 70 تا 1700 برابر در مقایسه با تقویت زنگ معمولی افزایش می دهد.

میلگرد فولاد استنلس

 اتصالات استیل ضدزنگ با قیمتی در حدود 8 برابر بیشتر از قیمت اتصالات اپوکسی گرانترین نوع اتصالات در بازار است. ویژگی اصلی اتصالات استیل ضد زنگ این است که ضد زنگ هستند ، بنابراین مقاومت آن در برابر زنگ زدگی حدود 1500 برابر بیشتر از اتصالات استیل کربن است. این آرماتور برای اکثر پروژه ها مناسب است ، اما به دلیل هزینه بالای آن ، فعالان صنعت ساخت و ساز ترجیح می دهند از آرماتور فولاد ضد زنگ فقط برای ضروریات اساسی استفاده کنند.

 

 

Comments

Popular posts from this blog

چرا به این جزیره «منطقه آزاد کیش» می‌گویند؟

راه های افزایش عزت نفس

قانون جذب