چرا به این جزیره «منطقه آزاد کیش» می‌گویند؟

 

اگر از اقوام یا دوستانتان کسی به کیش سفر کرده باشد، حتما از جذابیت بازارهای مختلف این جزیره برایتان تعریف کرده است. جزیره‌ی کیش در کنار بسیاری دیگر از مناطق تجاری ایران به منطقه آزاد معروف است زیرا در آن امکاناتی برای واردات و صادرات به کشورهای همسایه وجود دارد که در سایر مناطق کشور نیست ساده بودن واردات به کیش باعث شده است بازارهای متنوعی در دل این جزیره‌ی کوچک ایجاد شوند و امکان خرید مسافران را بسیار ساده کنند. کیش یک جزیره‌ی مهم است چرا که نزدیک به ۱۵ درصد از کل واردات ایران از طریق این جزیره انجام می‌شود.

نقش مهم کیش در مبادلات اقتصادی کشور ممکن است شما را ترغیب کند تا علاوه بر استفاده از تور کیش از مشهد، سرمایه‌تان را در آن جا خرج تجارت کنید تور کیش از مشهد می‌تواند زمینه ‌ساز این باشد که شما با دیدن زیرساخت‌های تجاری این جزیره، آن جا را به عنوان محل سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

بنابراین اگر تاجر هستید و قصد دارید با تور از مشهد به کیش سفر کنید، حتما در آن جا سری به بنگاه‌های اقتصادی بزنید و از راهنمای تور کمک بخواهید تا امکان‌های سرمایه‌گذاری را برای شما توضیح دهد کیش به دلیل دارا بودن یک فرودگاه بین‌المللی و سیستم‌های پیشرفته‌ی آبی محل خوبی برای ارتباط با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس است همانطور که می‌دانید اقتصاد نسبتا خوب این کشورها راه را برای صادرات کالا هموار کرده است و در کیش می‌توان در پروژه‌های اقتصادی موفق شد.

نگین آب‌های خلیج فارس یک تجربه خوب با تور کیش از مشهد

جزیره‌ها همیشه برای ما مکان‌های شگفت‌انگیزی بوده‌اند. وجود یک خشکی وسط یک دریای بزرگ و قدم گذاشتن در آن مثل یک رویاست کیش که به خاطر شکل بیضی‌مانندش به جزیره‌ی بیضی هم معروف است سالانه نزدیک به یک میلیون گردشگر می‌پذیرد آب‌وهوای گرم و مرطوب کیش، این جزیره را در فصل زمستان به یکی از بهترین مناطق تفریحی برای تور کیش از مشهد تبدیل می‌کند.

  • جاذبه‌های اقتصادی مثل بازارهای کیش ، پاساژها و هتل‌ها
  • جادبه‌های طبیعی کیش مانند صخره‌های مرجانی، باغ پرندگان و …
  • جاذبه‌های تاریخی کیش مانند «حریره»، «پایاب» و «کاریز»
  • جاذبه‌های تفریحی کیش مانند قواصی ، شاتل ، باراسل و پارک آبی اوشن

با گذشت سال‌های سال از تبدیل شدن کیش به یکی از اصلی‌ترین مراکز تفریحی جنوب کشور، در این جزیره امکانات تفریحی بسیاری ساخته شده است اگر در سفرهای خود بیشتر از آنکه علاقه‌مند به دیدن اماکن تاریخی باشید، تفریح کردن و خوش گذراندن را ترجیح دهید، کیش برای سلیقه‌ی شما امکاناتی فراهم کرده است که این سفر حسابی در ذهنتان ماندنی شود.

پارک هنر، سواحل مرجانی، باغ پرندگان و شهر زیرزمینی کاریز همه‌ی مکان‌هایی هستند که اگر با تور کیش از مشهد به این جزیره‌ی زیبا بروید، احتمالا از بازدید آن‌ها بسیار لذت می‌برید. تفریحات آبی در کیش هم رونق خاص خودش را دارد. همه‌ی گردشگران حتی بانوان که در مراکز دیگر با محدودیت روبه‌رو هستند می‌توانند در مکان‌های مشخص و مجهز کیش انواع ورزش‌های آبی را انجام دهند قایق‌سواری، کلوپ‌های دریایی، موج‌سواری و جت‌سواری از جمله تفریحاتی هستند که حتما سر ذوقتان خواهند آورد.

کیش، مثل یک کتاب قدیمی

با این وجود اگر هم شما به طبیعت و جاذبه‌های آن علاقه‌مندید و اتفاقات تاریخی نیز برای شما جذاب است، کیش شما را هم حسابی سرگرم می‌کند این جزیره شهر ویرانه‌ای به نام حریره را در خود جای داده است که مربوط به دوران قیاصره است که در آن عمارت‌های اعیانی، آب‌انبار، حمام و بقیای یک مسجد کشف شده است مسجد خاتم نیز که قدمت آن به دوره‌ی قاجاریه بر می‌گردد یکی از اماکنی است که احتمالا دیدن معماری منحصر به فردش برایتان جذاب خواهد بود
درختان تاریخی لور که قدیمی‌ترین آن‌ها به ششصد سال قدمت دارد هم دارای جاذبه‌ی طبیعی و هم دارای ارزش تاریخی هستند یک گردشگر اهل مطالعه قطعا با تور کیش از مشهد چیزهای زیادی برای یادگرفتن و تحقیق پیدا خواهد کرد.

سفر آسان به کیش از مشهد

کیش از دو راه هوایی و دریایی مسافرانش را در خود می‌پذیرد. فرودگاه و بندر کیش یکی از پررونق‌ترین مبداها و مقصدهای ترابری کشورند و شما می‌توانید برای سفر به این جزیره به راحتی از هر جای ایران به خصوص با پروازهای مستقیم مشهد به جزیره‌ی صدفی سفر کنید.

یکی از ویژگی‌های اصلی کیش که حتما بسیار از آن شگفت‌زده خواهید شد، خیابان‌های خلوت آن و خط دوچرخه‌ای که در سرتاسر طول جزیره به شما این امکان را می‌دهد تا دوچرخه‌سواری کنید و در آفتاب مطبوع کیش لذت ببرید اگر به اصطلاح «گرمایی» هستید و تحمل گرما و رطوبت با هم برایتان سخت است ما پیشنهاد نمی‌کنیم که در فصل تابستان به این جزیره بروید دما هوا در تابستان‌های کیش تا حدود ۴۰ درجه‌ی سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند. شرایط آب و هوایی کیش در تابستان برای بسیاری از مردم ایران که در نزدیکی دریا زندگی نمی‌کنند، قابل تحمل نیست.

برای تور هوایی مشهد به کیش چند روز زمان می‌خواهیم؟

ما در همسفرگشت معمولا وقتی با این سوال از سوی مشتریانمان مواجه می‌شویم به آن‌ها یک جمله‌ی طلایی می‌گوییم:

سفر نه باید آنقدر کوتاه باشد که لذت شما را ناتمام بگذارد و نه آنقدر طولانی شود که دچار یکنواختی شوید ما معمولا پیشنهاد می‌کنیم تا ۴ شب و پنج روز در جزیره‌ی کیش اقامت داشته باشید و غروب روز پنجم به مشهد بازگردید در این فاصله‌ی زمانی هم می‌توانید حسابی کیش را بگردید و از جاذبه‌هایش استفاده کنید و هم لذت سفر را به اندازه می‌چشید و موقع بازگشت به مشهد سرحال هستید.

برای خرید تور کیش از مشهد به چه چیزهایی توجه کنیم؟

وقتی که شما می‌خواهید سفری مطمئن، ایمن و باکیفیت داشته باشید، اولین شرط سفر انتخاب سیستم هوایی مناسب برای رفتن است تورهای معتبر معمولا در سایت های تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دارای مجوز فعالیت‌ و معمولا شناسنامه دار قرار دارد و به شما برای داشتن یک سفر ایمن اطمینان داده می‌شود. پس سعی کنید بلیت تور را از سایت‌های گردشگری معتبری همچون همسفرگشت تهیه کنید موضوع مهم بعدی پشتیبانی تور از شماست. در جریان خرید بلیت تور کیش از سایت‌های معتبر شما می‌توانید ۲۴ ساعته با کارشناس مربوطه در ارتباط باشید و مهم نیست در چه ساعتی از شبانه روز خرید می‌کنید.

منبع: همسفرگشت

Comments

Popular posts from this blog

راه های افزایش عزت نفس

قانون جذب