نصب سقف شیبدار با تضمین قیمت و کیفیت بالا

 یکی از دلایل استفاده بیشتر از سقف‌های شیبدار، کم دردسر بودن پروسه نصب سقف شیبدار است. آیا می‌دانید برای سقف‌ ساختمان خود باید چقدر هزینه کنید؟ چه متریالی برای سقف یک سازه مناسب‌تر است و چگونه می‌توان مناسب‌ترین نوع آن را با توجه به ماهیت ساختمان خود انتخاب کنیم؟ سقف یکی از مهم‌ترین المان‌ها در هر ساختمانی است که در حین بازسازی یک واحد ساختمانی و یا حتی ساخت و ساز مورد توجه پیمانکاران قرار می‌گیرد. سقف هر ساختمان علاه بر اینکه پناهگاه ایمنی برای آن سازه است، باید در زیبایی ساختمان نیز نقش داشته باشد. بنابراین سه پارامتر استحکام و مقاومت، زیبایی ظاهری و همچنین هزینه مقرون‌به‌صرفه جزو معیارهای اصلی برای یک سقف مناسب به شمار می‌روند. تا انتهای این مقاله از ایمن بام با ما همراه باشید تا راجع‌به سقف‌های شیبدار و چگونگی نصب آن‌ها بیشتر بخوانیم.

سقف‌های شیبدار و دلایلی که باعث محبوبیت آن‌ها شده است

سقف‌های شیبدار جزو معدود سقف‌هایی هستند که از لحاظ نصب و اجرا، سریع قابل انجام هستند. نصب سقف ساختمان می‌تواند زمان، هزینه و انرژی زیادی از پیمانکار بگیرد درحالی‌که سقف‌های شیبدار با ورود خود به دنیای ساخت و ساز این اقدام را بسیار راحت‌تر کرده‌اند! شاید مهم‌ترین عامل محبوبیت این نوع سقف‌ها بعد از ظاهر منحصربه‌فرد آن‌ها، همین پروسه سریع نصب باشد. اما علاوه بر نصب آسان دیگر دلایل استفاده روزافزون از این سقف‌ها چیست؟ زمان پایین اجرای این سقف‌ها تنها موردی نیست که باعث محبوبیت سقف‌های شیبدار شده است؛ بلکه موارد دیگری نظیر وزن کم، پرت کم مصالح و همچنین سازگاری آن‌ها با شرایط جوی اکثر اقلیم‌ها باعث شده است تا مالکان به استفاده از این نوع سقف تمایل بیشتری نشان دهند.

نصب سقف شیبدار

ممکن است شما نیز مانند برخی از افراد تصور کنید سقف‌ شیبدار تنها در مناطق شمالی کاربرد دارند؛ درحالی که در هر منطقه و اقلیمی می‌توانید از این سقف‌ها برای سر درب‌های خود، ساختمان‌های ویلایی و همچنین آلاچیق‌ها استفاده کنید(پیشنهاد میکنیم از صفحه مربوط به محصولات شینگل دیدن فرمایید). شما حتی برای ساختمان‌های مسکونی نیز امکان نصب سقف شیبدار را خواهید داشت؛ این سقف‌ها با توجه به شیبی که دارند مانع از جمع شدن آب باران بر روی سقف می‌شوند؛ بنابراین برای مناطق پرباران گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌آیند. اگر قصد دارید فضای داخلی ویلای خود را با آلاچیق زیباتر کنید، می‌توانید با انتخاب این سقف‌ها برای آلاچیق فضاسازی زیبایی داشته باشید. نصب این سقف‌ها مراحلی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

نحوه اجرا و نصب سقف شیبدار برای ساختمان‌ها

یکی از اصلی‌ترین اجزای هر ساختمانی سقف آن است که موجب هویت ساختمان می‌شود؛ بنابراین انتخاب جزء به جزء متریالی که قرار است در ساخت سقف مورد استفاده قرار بگیرد، پر اهمیت است. اگر قصد بازسازی ساختمان خود را دارید ممکن است با یک چالش بزرگ مواجه شوید و این چالش تعیین و انتخاب نوع سقف است! برای گرفتن تصمیمی راحت‌تر در این زمینه فراموش نکنید که نوع کاربری ساختمان، وزن آن، شرایط جوی اقلیمی که در آن ساکن هستید و میزان باد، باران و رطوبت همگی در تصمیم‌گیری نهایی برای انتخاب نوع سقف تاثیرگذار هستند. با مشاوره با کارشناسان ایمن بام بهتر می‌توانید راجع‌به انتخاب متریالی مناسب برای پوشش سقف تصمیم بگیرید. اگر تصمیم نهایی شما نصب سقف شیبدار باشد، بهتر است با نحوه اجرای این سقف‌ها آَشنایی داشته باشید.

نصب این سقف‌ها به چندین روش متفاوت اجرا می‌شود و با توجه به نوع طراحی و معماری آن‌ها قبل از هر چیزی باید زیرسازی مطابق با نوع سقف انجام شود؛ این اولین قدم برای نصب یک سقف شیبدار است. چرا زیرسازی اهمیت زیادی دارد؟ زیرا انواع سقف‌های شیبدار از جمله سقف‌های یک طرفه، دو طرفه و یا مخروطی با یک‌دیگر متفاوت‌اند و زیرسازی همه آن‌ها به یک شیوه قابل اجرا نخواهد بود. یکی‌دیگر از عواملی که در چگونگی زیرسازی این سقف‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، پوشش انتخابی برای این نوع سقف است. خرید سقف‌های شیبدار در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و قابلیت این را دارند که با مصالح و متریال متفاوتی چون شینگل و یا تایل سنگ ریزه‌ای نیز پوشانده شوند.

1.     زیرسازی سقف شیبدار؛ اولین قدم در نصب سقف و مهم‌ترین مرحله!

برای نصب سقف شیبدار همان‌طور که کمی پیش گفتیم قبل از هر چیزی باید زیرسازی مناسب با نوع سقف و نوع پوشش آن اجرا شود. اولین گام ایجاد نشیمنی مناسب برای قرار گرفتن زیرسازی این سقف است؛ روش کار به این صورت است که به کمک پروفیل‌های فلزی و یا چوبی(چوب ترموود) دور تا دور کار را گرفته و یک کلاف ایجاد می‌شود. نوع اتصال این کلاف‌ها به اسکلت ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه باید به‌گونه‌ای به سازه متصل شده باشند تا هیچ نیرویی مانند باد نتواند آن‎ها را سست کرده و از ساختمان جدا کند. بعد از اینکه کلاف‌های پیرامون ساخته شدند، بلندترین دهنه مورد نیاز سقف با توجه به نوع سقف شیبدار ساخته می‌شود.

2.     ایجاد پوشش مناسب بر روی زیرسازی

قدم بعدی برای نصب سقف شیبدار، این است که مهندسین پوشش اولیه سقف را با کمک مصالح متناسب کاور می‌کنند. این مصالح پوششی با توجه به نظر مهندس و پیمانکار می‌تواند فلز، چوب و یا متریال‌های دیگری باشد. اما موضوع مهمی که برای این مصالح پوششی باید در نظر گرفت، انتخاب آن متناسب با پوشش نهایی سقف شیبدار است. به عنوان مثال اگر پوشش نهایی سقف شما ورق‌های فولادی باشد، باید مصالحی را برای پوشش زیرسازی انتخاب کنید که عایقی خوبی برای دما و رطوبت باشد. برخی از پیمانکاران نیز ترجیح می‌دهند تا از ورق‌های تخته osb برای پوشش زیرسازی استفاده کنند. بنابراین انتخاب پوشش زیرسازی و همچنین پوشش سقف باید با توجه به یک‌دیگر انجام شود.

نصب سقف شیبدار

3.     پوشش نهایی آخرین قدم در نصب سقف شیبدار

بعد از اینکه زیرسازی و پوشش آن صورت گرفت نوبت به پوشش اصلی سقف شیبدار می‌رسد. پوشش‌های متعددی برای سقف‌های شیبدار وجود دارد که هر یک با توجه به ویژگی‌ها و معایب خود، هزینه‌های متفاوتی نیز دارند. به عنوان مثال ورق‌های آندولین و آندوویلا جزو پوشش‌هایی هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید یک سقف شیبدار ارزان داشته باشید. ورق‌های سفال نیز برای پوشش سقف استفاده می‌شود که آب‌بندی مناسبی ندارد و ممکن است شما را به دردسر بیندازد! بنابراین بهتر است در صورت انتخاب این نوع پوشش، تدابیر لازم را اندیشیده باشید. به‌طور کلی برخی از این پوشش‌ها می‌توانند با همپوشانی یک‌دیگر عایق مناسبی باشند در حالی که برخی دیگر نیازمند ایجاد لایه عایق رطوبتی با مصالح دیگری هستند.

نحوه اتصال این پوشش‌ها به سقف متفاوت است. برخی از آن‌ها به کمک چسب‌هایی مخصوص و برخی دیگر نیز به کمک میخ بر روی سقف شیبدار قرار داده می‌شوند؛ اما نگران نباشید! چراکه در آخرین مرحله محل اتصال میخ‌ها و پیج‌ها نیز به خوبی عایق و آب‌بندی می‌شود. پروسه نه چندان پیچیده نصب سقف شیبدار را می‌توان در همین سه مرحله خلاصه کرد. بنابراین با پرداخت هزینه‌ای کمتر نسبت به دیگر مدل‌های سقف می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری نیز کار ساخت و ساز سقف خود را به پایان برسانید.

با اجرای سقف شینگل ارزان پول کمتری بابت خرید مصالح پرداخت کنید!

چرا استفاده از سقف‌های شینگل اهمیت بیشتری میان پیمانکاران و حتی مالکان پیدا کرده است؟ یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت این پوشش برای سقف‌های شیبدار، سبک بودن آن است. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چه وزن بیشتری را به ساختمان خود تحمیل کنید، به فرسوده شدن سریع و همچنین آسیب پذیرتر بودن آن کمک کرده‌اید. از طرفی هرچه جرم یک ساختمان بیشتر باشد، تاثیر زمین لرزه و صدمات ناشی از آن نیز بیشتر می‌شود. از همین‌رو اغلب افراد سعی می‌کنند تا با انتخاب مصالح مناسب‌تر، عمر و دوام ساختمان خود را افزایش دهند.

بنابراین اگر به دنبال مصالحی سبک برای پوشش سقف خود هستید که پروسه نصب سقف شیبدار را نیز پیچیده نکند، انتخاب سقف شینگل یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. شینگل یکی از متریال‌هایی است که مهندسین برای کاهش وزن تحمیلی به ساختمان پیشنهاد می‌کنند. ساختار این سقف‌ها متفاوت است؛ به عنوان مثال می‌توان به لایه سنگ ریزه، لایه سیلیکونی، لایه نوار چسبی، لایه فایبرگلاس و لایه قیری اشاره کرد. هر یک از این لایه‌ها مزایای مختص به خود را دارند که برای یک انتخاب صحیح می‌توانید با مشاوران ایمن بام تماس بگیرید.

خرید شینگل و مزایای آن

در قسمت قبل سقف‌های شینگل و کاربرد آن‌ها را بررسی کردیم. همان‌طور که دریافتید پروسه نصب سقف شیبدار با کمک این پوشش اقدام پیچیده‌ای نخواهد بود. اما وزن کم این پوشش تنها مزیت آن نیست و می‌توان به موارد دیگری اشاره کرد. برخی دیگر از مزیت‌های خرید شینگل عبارتنداز:

  • بهترین گزینه برای صرفه جویی انرژی در تابستان و زمستان هستند چراکه عایق حرارتی آن‌ها بسیار بالاست.
  • تنوع گسترده‌ای دارند و از لحاظ زیبایی ظاهری می‌توانند ساختمان را منحصربه‌فرد کنند.
  • با محیط زیست سازگار هستند.
  • رنگ آن‌ها ثابت است و بر اثر تابش نور خورشید دچار تغییر رنگ نمی‌شوند.
  • با توجه به فرمولاسیون یکسانی که در ساخت آن‌ها استفاده شده است، دارای رنگی یکنواخت و یکپارچه هستند.
  • در مقابل وزش باد و همچنین بارش باران و رطوبت مقاومت بالایی از خود به نمایش می‌گذارند.
  • قیمت مناسبی دارند و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

Comments

Popular posts from this blog

چرا به این جزیره «منطقه آزاد کیش» می‌گویند؟

راه های افزایش عزت نفس

قانون جذب